Sä et riittänyt

Heii ihanaiset 🥀

Mä kuuntelin tässä äskettäin musiikkia, jossa oli paljon riimipareja (eli sellasta suomipoppia). Ja tietysti mä inspiroiduin ja kirjoitin runon. Ihan runon, tää ei kai oo säeteksti? Vai onko? Kertokaa kommenteissa (vaikka säetekstin tarkka määritelmä jos tiedätte XD). :) Mutta päästän teidät nyt lukemaan tätä postausta!

I hope you enjoy this. <3



Kuva: Pixabay


Sä et riittänyt


Ensin olin mä ja Hilja, vaan me kaksi.

Oltiin onnellisia kahdestaan.

Mutta sitten sä tulit

ja yhtäkkiä kaikki muuttui paremmaksi.

Meillä synkkasi heti.

Naurettiin samoille Muumivitseille,

juotiin itsemme sokerihumalaan;

kaadettiin limsaa pikkareille

- vahingossa totta kai.

Välillä me ehkä jätettiin Hilja ulkopuolelle,

muttei me mitään pahaa tarkoitettu.

Oltiin vaan hetken omistettu toisillemme,

hetken, muttei sitä selitystä ymmärretty.

Meistä alkoi kiertää juoruja.

"Lesbot lesbot lesbot",

mä kuulin koulun vessan oven takaa.

Silloin tuntui,

että meidän ystävyyden alle olisi kaivettu kuoppia,

sellaisia loputtomia,

pimeitä loukkuja.

Kurkkua alkoi kaivertaa

aina kun katsoit mua.

Huulet tuntui yhtäkkiä kuivilta,

mutten uskaltanut huutaa apua.

Mua pelotti enemmän kuin koskaan.

Mä halusin olla sun,

mä halusin, että olisit mun,

mä halusin ylittää tuskan kuilun

sun kanssasi.

Mutta meidän juttu oli pakko lopettaa vain,

koska mä olen aina ollut tällainen:

mulle ei riitä mikään muu,

kuin olla kaikille muille vaan

se erinomainen.


Kommentit

  1. No siis mä määrittelen tämän säetekstiksi, mutta en mä tiedä. Muilla varmaan erilaiset ajatukset :D
    Mä kuitenkin rakastan tätä. Tohon ”mutta meidän juttu oli pakko lopettaa vain” -kohtaan asti. Okei, ainoastaan sen takia, että mun mielestä kaikilla rakkaustarinoilla täytyy olla onnellinen loppu 😅 Juuh, mun mielestä todella ihana teksti! Tulen varmasti huomenna lukemaan uudestaan ja rakastumaan sun blogiin vielä vähän lisää. Tai sitten illalla itkemään :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei joo, oot kai oikeessa. :D Hahhah mun mielestä taas rakkaustarinat on parhaimpia kun ne on surullisia.. 😂 Öö sanoinko mä jo kiitos tästä ihanasta kommentista?
      Enpä sanonut :(
      Joten KIITOS 💕

      Poista
  2. Eräs lukija...10 huhtikuuta, 2023

    Okei, mustakin tää oli lähempänä jonkinlaista säetekstiä, mutta eipä sillä niin paljon oo väliä - sähän laitoit sen myös kategoriaan 'säeteksti' :D Mutta joo - ihana! Tosin mä kieltäydyn uskomasta loppua, koska tää on just niitä tekstejä, jotka TARVITSEE onnellisen lopun. Mutta ei se mitään - tää oli silti IHANA! 💖

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä luin tän äsken ja oon melkeinpä samaa mieltä. :D Ää kaikkiko arvostaa enemmän onnellisia loppuja? 😭😂 Mutta ihana kommentti, kiitos paljon ❤️

      Poista
  3. Mä oletan, et jos kyseessä on selkeästi tarina, se on säeteksti, runo on hajanaisempi kokonaisuus. Anyways, mä tykkäsin tästä! Ehkä vähän sellainen, jonka on jo oikeestaan kuullut aiemminkin vähän eri muodossa, mut hyvä silti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, hyvä huomio! Kiitos tosi paljon 🧡

      Poista

Lähetä kommentti

Superihanaa, jos olet päättänyt kommentoida! Otan mieluusti vastaan kommentteja, ja joskus ne ovat päiväni piristys 🤍 Sekä negatiivinen että positiivinen palaute on sallittu - ja oikeastaan negatiivinen kehittää enemmän. Pituudella ei ole mitään väliä, kommaa siten miltä hyvältä tuntuu. ;)