Iltaisin

Moiii >:)

Koska kieltäydyn laskemasta edellistä postausta postaukseksi, julkaisen nyt heti uuden. :)

Tän tekstin lopputulos on odotettua huonompi, mutta mä toivon, että tykkäätte silti. <3

Eli saanen esitellä: joku runoinen teksti, jonka löysin vihkoni uumenista!



Kuva: Pixabay

Iltaisin

Iltaisin

katson itseäni sumeasta peilistä

- vai minunko silmäni ne sumeat ovat?

Katson vääristyneitä kasvojani,

paisuneita jalkojani,

turhia unelmiani.

Silmistäni paistaa epätoivo,

enkä näe niiden heijastavan kattolampun valoa takaisin.


Iltaisin

suljen valot hiljaa

kuin peläten jotain,

jotain,

jolla ei ole enää hintaa.


Iltaisin

hautaan kasvoni pehmeään tyynyliinaan,

joka on pian kuin märkä rätti.

Jo tuhannen kerran.


Iltaisin

makaan hiljaa

kovalla lattialla.

Kylmyys tunkeutuu sisälleni,

mutten minä tunne sitä.


Iltaisin

olen miettinyt sitä.

Ja tänä iltana,

kun Aurinko laskee mustan verhon yllemme,

vihdoin

minä teen sen.


Kommentit

  1. Eräs lukija...02 huhtikuuta, 2023

    Wau. Mä tykkäsin varsinkin tän ideasta, mutta ei toteutuksessakaan oo mitään vikaa. Ei tää sun parhaita ollut, mutta ei huonoimpiakaan! 🖤

    VastaaPoista
  2. Epätoivo on sana joka mun mielestä kuvaa tätä hyvin, ihanan tunnetta täynnä oleva teksti ja rakastan kohtaa jossa mietittiin onko peili sumea, vai sittenkin vain ne omat silmät. Kaunis kertakaikkiaan <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Epätoivo, joo. <3 Sä oot tosi hyvä kuvailemaan tekstejä, S! Kiitos tosi paljon! <3

      Poista
  3. Mä rakastan tätä kirjoitustyyliä!!! Ihanasti kirjoitettu, tunne kuvastuu hyvin.

    VastaaPoista
  4. Musta tuntuu, että mun ei pitäisi enää olla näin yllättynyt näistä upeista teksteistä, mutta mä olen silti. VAU. Niin upea ja hieno ja ja ja ihana ja surullinen ja öää hieno 🖤

    VastaaPoista
  5. Mä tykkään kritiikistä, joten tässä tulee:
    - "enkä näe niiden heijastavan kattolampun valoa takaisin" on mun silmään vähän liian pitkä yhdelle riville, siinä ei pysy rytmi?
    - "jolla ei ole enää hintaa", voi olla, että mä oon vaan tyhmä, mut en yhtään tajua, mitä tän pitäis tarkoittaa :D
    - "kun Aurinko laskee mustan verhon yllemme" on vähän kiikun kaakun, mut ehkä siinä vois vielä erikseen mainita sen, et auringon POISTUMINEN laskee sen mustan verhon? Tavallaan se on looginen myös noin, mut se silti häiritsee mua 😅
    - yleisesti ottaen tän tekstin tunnelma ja sanoma tuntuu vaihtelevan vähän liikaa, mut se saattaa tietty olla myös tarkoituksellista
    Okei, siinä oli. Hyvä silti, mut sun muut tekstit on kyllä parempia. Tässä oli tosi kivoja kohtia myös :))

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Superihanaa, jos olet päättänyt kommentoida! Otan mieluusti vastaan kommentteja, ja joskus ne ovat päiväni piristys 🤍 Sekä negatiivinen että positiivinen palaute on sallittu - ja oikeastaan negatiivinen kehittää enemmän. Pituudella ei ole mitään väliä, kommaa siten miltä hyvältä tuntuu. ;)