Vapaa

Heidoo đŸ«°đŸ» (Mulla on nykyÀÀn tapana ajatella, ettĂ€ noi sormet esittÀÀ perhosta, vaikka se esittÀÀ oikeesti sydĂ€ntĂ€. MĂ€ oon ihan ylirakastunut perhosiin taas kerran.)

Ylirakkaus perhosiin nÀkyy nykyÀÀn myös postauksissa... Joo, tÀmÀn postauksen tekstin aihe on perhonen... MÀ kirjoitin tÀn ÀkillisestÀ mielijohteesta, joten en oo yhtÀÀn varma tÀstÀ - tai siis tÀÀ on aika huono, mutta miksei vÀlillÀ voisi julkaista huonoja teoksia? Mutta joo, lopusta mÀ kyllÀ tykkÀÀn. ;)

Ja varoituksen sana lyhyydestĂ€. Tosin mĂ€ olen saanut itseluottamusta iki-ihanasta Linnean tarinapajasta, jonka sisĂ€ltö on aika lailla lyhyempiĂ€ tekstejĂ€. Ja ne kaikki on upeita, lupaan. <3

No mutta tekstiin!


Kuva: Pixabay



Vapaa

Katselen perhosta terassin kaiteen yli. Auringonpaiste tuntuu kuumalta, eli erittÀin tukalalta tummansinisessÀ paidassani, mutten kÀÀnny ja suojaudu aurinkovarjon alle parin metrin pÀÀssÀ. MinÀ haluan nÀhdÀ perhosen. Se on amiraaliperhonen, suuri ja kaunis. Sen siivet liikehtivÀt sen istuessa kukan lehdellÀ ja arvelen sen huomanneen minut. Tietysti se on huomannut minut, muttei se lÀhde minnekÀÀn ohuilla, upeilla siivillÀÀn. Rakastan sitÀ, ettÀ saan katsella perhosia rauhassa pitkÀnkin aikaa. Rakastan perhosia.

Pikkusiskoni ilmestyy jostain kovaa kiljuen. "Perhonen! PERHONEN!" hÀn kirkuu ja juoksee kÀdet vammaisen nÀköisesti ojossa kohti perhosta. Kohti minun perhostani. On kuitenkin jo liian myöhÀistÀ. Perhonen on kadonnut. Ja myös minun pikkusiskoni, joka kiljuu edelleen korviavihlovan kovaa kadoten talon nurkan taakse.

Silloin minÀ itken. Itken, koska perhoset ovat niin haavoittuvaisia, niin ujoja ja herkkiÀ. Itken, koska omistan niin kamalan pikkusiskon. Itken, koska minÀ olisin halunnut olla se perhonen - se perhonen, joka lensi pois vapauteen ilman viiltojÀlkiÀ ranteissa.



Kommentit

  1. ErÀs lukija...31 maaliskuuta, 2023

    EnsimmÀinen lukukerta: hmm...
    Toinen lukukerta: OUMAIGAAD, MITEN JOKU VOI SANOA TÄTÄ HUONOKSI?! 🩋✨️

    Joten ei tÀÀ nyt huono ollut, joskaan mĂ€ en ole ihan varma, mitĂ€ mieltĂ€ olen. Ja olihan tÀÀ nyt parempi kuin mikÀÀn mun teksteistĂ€! đŸ„°

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ErÀs lukija...31 maaliskuuta, 2023

      Ai joo, nyt mĂ€kin nĂ€en tĂ€ssĂ€ (đŸ«°đŸ») perhosen! XD

      Poista
    2. Oi kiitos, ihanaa kuulla ettĂ€ tykkĂ€sit!❤️‍đŸ”„đŸŠ‹ Ja Ă€lĂ€ pliis vĂ€hĂ€ttele itseĂ€si - mĂ€ en oo pystynyt tai saanut lukea sun tekstejĂ€, mutta mulla on vahva tunne, et ne ei voi olla huonoja ❤️đŸ«°đŸ»

      Poista
  2. Onhan tĂ€mĂ€ ihana teksti 💕 Jotenkin ehkĂ€ vĂ€hĂ€n töksĂ€htĂ€vĂ€, mutta mun mielestĂ€ ideana toimiva ja ihana <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitosss tosi paljon đŸ«°đŸ»❤️

      Poista
  3. Tunnelma muuttuu puolessavÀlissÀ ihan tÀysin - ja se toimii! TykkÀsin tÀmÀn tekstin rakenteesta tosi paljon, ihanan onnistunut ja herkkÀ <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa palautetta ja ihania adjektiiveja - kiitos! <3

      Poista
  4. Mulla ei ole sanoja. MUN SANAT OVAT KADONNEET. Apua. TÀÀ oli niin hyvĂ€, ettĂ€ se kadotti mun sanat. Ainoa sana joka tulee mun pÀÀhĂ€n on hyvĂ€ ja se taas ei kuvaa tĂ€tĂ€ yhtÀÀn tarpeeksi hyvin. TÀÀ on paljon enemmĂ€n kuin hyvĂ€. SĂ€ olet parhaimpia kirjoittajia joita mĂ€ tiedĂ€n Perho, mĂ€ oon melkein kateellinen 💙
    Ps. MĂ€ nĂ€in eilen kevÀÀn ekan perhoset, kaks sellasta ihanaa keltaista sitruunaperhosta đŸ€žđŸœ

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun pitÀÀ hetki sulatella tÀtÀ kommenttia..
      Kiitos niinniinniin paljon ihana Anni ❤️ Sun kommentti hĂ€vitti mun sanat.. tai.. Hei hetkonen mitĂ€ sĂ€ sanoit - mĂ€hĂ€n se sulle oon kateellinen 😭😭
      Oumaigaad mĂ€kin nĂ€in eilen perhosen, nokkosperhosen, mutta se lepatti ohi jossain sekunnissa. 😭 Sitruunaperhoset on ihania - kuten sĂ€kin ❤️

      Poista
  5. Ihan ekana mun on pakko sanoa, missĂ€ maailmassa toi on sydĂ€n 😭😭
    Okei, hmm. MĂ€ en ihmeemmin tykkÀÀ tĂ€stĂ€... Jotenkin tökkivĂ€, sanavalinta "vammaisesti" osuu vĂ€hĂ€n ikĂ€vĂ€sti mun silmÀÀn ja loppu tuntuu vĂ€hĂ€n, öö, en keksi adjektiivia. 😅 Mutta muut ovat tykĂ€nneet, joten ei tĂ€mĂ€ nyt huono voi olla :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olivia, siis mitĂ€ sĂ€ luulit et noi sormet esittÀÀ? SydĂ€ntĂ€ tietty, kun etusormi ja peukalo on tolleen limittĂ€in ettĂ€ siitĂ€ tulee sydĂ€n! 😭😂
      Okei, kiitos paljon rehellisestĂ€ palautteesta, mĂ€ arvostan tĂ€tĂ€. 💛💛

      Poista

LÀhetÀ kommentti

Superihanaa, jos olet pÀÀttĂ€nyt kommentoida! Otan mieluusti vastaan kommentteja, ja joskus ne ovat pĂ€ivĂ€ni piristys đŸ€ SekĂ€ negatiivinen ettĂ€ positiivinen palaute on sallittu - ja oikeastaan negatiivinen kehittÀÀ enemmĂ€n. Pituudella ei ole mitÀÀn vĂ€liĂ€, kommaa siten miltĂ€ hyvĂ€ltĂ€ tuntuu. ;)