Pelkurin peilikuva

Heipä hei lukijani. :)
Tällä kertaa olisi teille jokseenkin surullinen tekstinpätkä. Mä tiedän erinomaisesti, että tämä EI ole laatuluokkaa, mutta miksei välillä voisi julkaista epäonnistumisia? Siitä kai kehittyy?
Luultavasti tulen kirjoittamaan tästä monia versioita, mutta saanen nyt esitellä tämän original tekstinpätkän, joka on melko tavallinen ja laatuluokkaa kaksi oleva.

Ps. Mä olen surkea keksimään teksteille nimiä, eli... help me, please 🥺 (Kun käytän tota emojia tietää et on tosi kyseessä, haah)


Kuva: Pexels




Hän tiesi, ettei ikinä uskaltaisi. Joka kerta, kun hän käänsi katseensa
keittiön pyödällä lojuvaan veitseen (jolla oli muuten pilkottu keräkaalia), hän tunsi sisällään mouraisevan. 

Jokin esti häntä tarttumasta kiiltelevään teräaseeseen. Jokin pieni olio hänen sisällään. Ja hän halusi tappaa tuon pienen olion. Hän halusi päästä eroon viimeisestä toivosta, joka yritti päivä päivältä kasvaa suuremmaksi.

Jos joku kysyi miten hänellä menee, hän vastasi aina "tosi hienosti". Hän ei edes miettinyt vastaustaan ja kuinka suuri valhe se todella oli.

Hän ei enää tiennyt, katsoiko hän peilistä itseään vai pelkästään jotain valheiden irvikuvaa. Peili antoi aina saman vastauksen; tummat silmät, jotka yrittivät epätoivoisesti pyytää apua.

Ei hän ollut mikään elokuvien supersankari, joka joutuu aina pahoihin tilanteisiin mutta selvittää kuitenkin tiensä huipulle. 

Rohkeus oli hänelle vain vieras sana sanakirjan hennoilla sivuilla. Hän ei ollut rohkea.

Hän ei ollut kaunis.

Hän ei ollut hyvä koulussa.

Hän ei koskaan saanut kuulla olevansa jollekin rakas.

Mutta mitä hän sitten oli?

Hän oli vain pelkuri, joka ei uskaltanut tehdä koskaan mitään sellaista,
josta jäisi maailmaan rosoinen viipale totuutta.


Kommentit

  1. Eräs lukija...06 maaliskuuta, 2023

    Joo... ei parhaimmistoa, mutta jostain syystä mä jotenkin tykkäsin tästä. 🍃Ja nimiehdotuksia? Tasan nolla kappaletta. :3 ✨️

    VastaaPoista
  2. Mun mielestä tämä ei oikeasti ole huono. Oikeastaan todella hyvä ja mä tykkään tästä todella paljon 🫶🏻

    VastaaPoista
  3. Aika hyvä, mut ehkä tästä huomaa, et se ei oo alkuperäisen idean paras versio. Mun tekee nyt mieli alkaa viljellä jotain viime äikäntuntien viisauksia Tšehovilaisista novelleista, mut ehkä jätetään se väliin, hyvä teksti oli :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä. :) Mulla ei oo mitään hajua mistään Tseaönslaödnd-jutuista joten olis kiva kuulla niistä mutta... Joo kiitoksia 💞

      Poista
  4. Vau. Tää on tosi hyvä. Nää sanat, kaikki tässä, sai mut ajattelemaan ja se on hyvä asia. 🖤 Esim. Ester on kirjottanut monia tän tyyppisiä tekstejä, niinku tiiät, mutta tässä on silti sellainen tosi omanlainen ja erilainen ja hyvä jokin, mitä mä en osaa kuvailla, ja no, TÄÄ ON VAAN HYVÄ. Mä olen hyödytön, mä tiedän, mutta ehkä sä sait tästä kommentista jotain kiinni. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiittiii 🖤 Et sä todellakaan oo hyödytön, vaan ihana kommentoija & bloggaaja 💙

      Poista

Lähetä kommentti

Superihanaa, jos olet päättänyt kommentoida! Otan mieluusti vastaan kommentteja, ja joskus ne ovat päiväni piristys 🤍 Sekä negatiivinen että positiivinen palaute on sallittu - ja oikeastaan negatiivinen kehittää enemmän. Pituudella ei ole mitään väliä, kommaa siten miltä hyvältä tuntuu. ;)