Kumpi mieluummin - vuosi bloggausta spessu

Moiksan! <3 Te saitte lähettää mulle kumpikysymyksiä ja tässä postauksessa vastaan niihin! (Yritän parhaani mukaan vastata selkeästi.)
Nyt on myös käynyt niin, että

OLEN BLOGANNUT JO VUODEN.

Tämä ajatus pamahti mun päähän viikko sitten, eli olen vieläkin aika pyörryksissäni. Mutta vuosi. V-u-o-s-i. Eikös se ole juhlan aihe? :D

Tämä postaus saa siis toimia spesiaalipostauksena, vaikkei alun perin niin ollutkaan tarkoitus.

Mä toivon että tykkäätte postauksesta, olisi myös ihanaa saada kommentteja. Kommentoikaa vaikka, onko teillä jotain muistoja tästä vuodesta tai mikä on ollut teidän lempipostauksenne. ;)



Tän kuvan olen muokannut itse Pixabayn kuvia käyttäen.



Nojatuoli vai sohva?

Sohva. Koska sohvalla voi olla koko pituudellaan. Tai riippuu sekin sohvasta, mutta sanon nyt että sohva, tää meidän kiva sohva. :)


Minä- vai hänkertoja?

Vaikea kysymys! Ennen kirjoitin aina hänkertojalla, mutta nykyään en käytä sitä juurikaan. Eli minäkertoja. "Itsellään" on paljon helpompi kuvailla asioita, vaikka tekstin minä ei olisikaan yhtään samanlainen kanssani.



Mä vai minä?

Mä. Joo, ootte kai huomanneet, että käytän sitä useammin esim. postauksien alkuhöpinöissä. "Mä" tulee luontevammin, myöskin mun puhuessa.



Lyhyet vai pitkät hiukset?

Eiieiiiii liian vaikea! Toisaalta pitkät, mutta... Äh. Jos minulla olisi suoremmat hiukset, valitsisin ehdottomasti lyhyet. Nämä kiharat tahtoo aina ponnahtaa ylös... Mä en osaa sanoa. Ehkä... Okei, mun pitää vastata jotain. PITKÄT.



Hope vai silver?

Molemmat on ihania sanoja. Ehkä... silver. Hopea on kaunis väri muutenkin <3



Poika vai tyttö?

Epäreilua ei tällaisia saa kysyä! XD En mä voi sanoa mitään. :O Okei... mä sanon tyttö. Tytöt on aliarvostettuja (tai ainakin oli joskus) ja oonhan mä itsekin tyttö sukupuoleltani. :)



"Likainen sydän" vai tavallinen sydän?

Päästiinpäs syvemmälle mieleeni, kiitos ihana Oonanen. :D Eli siis likainen sydän on tässä ♥️ ja tavallinen tässä ❤️. Täällä tuo tavallinen näyttää kyllä likaisemmalta, koska siinä on tuollainen valkoinen varjostusjuttumikäonkaan... Mutta Wapissa ♥️ näyttää likaiselta. :D Oona opetti mut tykkäämään likaisuudesta, joten päätös on vaikea... Hmm mä sanoisin ehkä likainen sydän, jos katsotaan tätä sydäntä täällä mun netissä. Muussa tapauksessa tavallinen. ♥️❤️



Valkoiset koivut yömaisemassa vai tummanruskeat kuuset päivämaisemassa?

Eka vaihtoehto. :) Musta yö on muutenkin kauniimpi ja mystisempi kuin päivä ja tykkään muutenkin enemmän koivuista.



Punainen vai ruskea tukka?

Punaruskea, haha. No kait ruskea, mutta punainenkaan ei ole paha. :) 



Ulkona olevat jouluvalot vai katulamput?

Jouluvalot, koska niitähän on monen värisiä ja muotoisia. Katulamppuja harvoin on välkkyviä ja sinisiä... 



Sun ensimmäinen vai toinen nimi?

Ei saa näin vaikeita! XD Miks tää mun vastailu alkaa mennä sellaiseen suuntaan, että vastaan vain jomman kumman... Okei. Mietitään. Sanotaan, että eka nimi. ;))



:) vai 🙂?

Ehdottomasti eka. Tämä 🙂 näyttää niin pelottavan oudolta! Voldemort... En oikeastaan pidä mistään normaalista emojinaamasta. :)



Kutsut minua Viljaksi vai Viiliksi?

Viiliksi, totta kai! Vilja omistaa monta lempinimeä ja Viili on parhaimpien joukossa! Voin kuvitella Viljan viilipurkkina... Tan tan taa...



Aamu- vai iltapala?

Voiii, aamupala. Olen jokseenkin "aamuvirkku", eli aamupalaa ilman en pärjää, ainakaan koulupäivisin. Ja sitä paitsi aamupalalla saa parasta JUUSTOA. Juusto on parasta mitä aamuinen minä tietää. :) (Iltapalalla juusto ei maistu yhtä hyvältä kuin aamulla.)



Kantele vai Berliininmunkki?

Öhmm... Ok, en kyseenalaista. :D Vastaan... Berliininmunkki. En mä osaa soittaa kannelta! PAITSI. MÄ HALUAISIN OPETELLA SOITTAMAAN SITÄ. Eli vastaan kantele. :D



Keskiviikko vai torstai?

Oi miten helppo! Torstai tietysti! Tämä valinta johtuu nyt pelkästään oppiaineista, mitä meillä torstaisin on, muttei se kai haittaa. Keskiviikkona joudun sietämään fysiikkaa ja muita tylsyyksiä kuten hissaa... Torstaina taas on musiikkia, eli valinta on aika selvä. Fysiikka on inhokkiaineeni ja musiikki lempparini. :)



Tapaisit kolme tarinablogilaista sattumalta vai tapaisit heidät suunnitellusti?

Hmm tämä on kyllä paha. Ehkä mieluiten tapasin sattumalta, kunhan me tunnistaisimme toisemme ja aikaa olisi. Se olisi kyllä aika riskialtista, jos vaikka olisi just menossa esim. junaan... Okei vastaan, että tapaisin kolme tarinabloggaajaa suunnitellusti. 



& vai ja?

Ja. Koska... Miksi ei. XD Käytän tuota ja-merkkiä (&) yleensä vain harvoin. Ja on tavallaan yksinkertaisempi. Paperille kirjoittaessa aina joutuu miettimään, miten ne kiemurat menikään ja näin.



Saisit penaalin vai saisit kynän?

Kynän. Penaalille saattaisi tosin olla tarvetta, sillä entiset näyttävät aika kuluneilta. Mutta kynä, koska niitä tarvitsee aina, esim. kaverille lainaksi. :)



Bändi vai sooloartisti?

Bändi, sillä bändissä laulaja saattaa vaihdella, niin ei kyllästy aina siihen samaan. Ja sitä paitsi sooloartisti saa yksin huomion, oli se sitten huonoa tai hyvää.



Tulisit kuuluisaksi kirjailijana vai muusikkona?

Tosivaikeakysymys. En mä tiedä! XD Molemmat?! No niin, tän pelin säännöt oli selkeät - yritän vastata kaikkiin kunnolla. Okei okei hmm.. Tulisin kuuluisaksi muusikkona. :) Ei perusteluja.



Tarinametsä vai Sanojen siivin (siis kumpaan blogiin olet tyytyväisempi)?

Tähän, eli Sanojen Siivin -blogiin. Täällä olen oikeasti oikea oma itseni ja se on helpottavaa, myöskin voin muokata tämän ulkoasua rauhassa, ei tarvitse miettiä mitään "metsän värejä". Mulla on ikävä Tarinametsää, mutta olen tyytyväinen tähän blogiin - tähän uuteen alkuun bloggaajana.



Laulaisitko vai soittaisitko trumpettia?

Trumpetti ehdottomasti. Mä en laula, piste ja huutomerkki. Yksikseen laulaminen on kyllä kivaa, mutta... Soittimet vievät aina edelle. :D



Toukokuun loppu vai kesäkuun alku?

Taas vaikea! Ehkä toukokuun loppu, koska silloin tietää, että kesä sekä kaikki se ihana on käden ulottuvilla ja silloin on yleensä vähän rennompi fiilis koulussa.


Auringonnousu vai -lasku?

Auringonnousun värit ovat upeat - ne pinkit pilvet ja näin - mutta vastaan auringonlasku. Silloin taivas alkaa pikkuhiljaa tummeta ja värit ovat usein tosi voimakkaat. Se tunne, kun seisoo yksin mäellä tuijottamassa häviävää aurinkoa, on niin maaginen, ettei sitä voi ylittää kai millään.



Aikainen aamu vai myöhäinen ilta?

Auts. Ennen olisin vastannut ehdottomasti aikainen aamu, mutta NYT. Nyt vastaisin myöhäinen ilta. Enää en ole se aamuvirku, joka pomppasi suorilta sängystä...



Lukisit täysin uuden kirjan ilman mitään tietoja siitä vai lukisit jonkin aikaisemmin lukeneesi kirjan, joka herättäisi hyviä muistoja?

Täysin uusi kirja, ihan vain koska haluan tutustua erilaisiin kirjoihin ja en jaksa lukea moneen kertaan jotain kirjaa. Muistot herättävät mulle usein haikeutta, siis sellaista ei niitä vanhoja aikoja miks mä en voi olla siellä enkä täällä helvetissä -haikeutta. XD



Sinä- vai hänkertoja?

Sinäkertoja! Vastaisin kyllä minäkertoja, muttei tässä valitettavasti ollut sitä vaihtoehtoa, hehh. Mutta joo, eli sinäkertoja on mun mielestä helppo ja ihana tapa ilmaista omia tunteita ja ajatuksia ihmisistä ikään kuin jollekin suoraan puhuen. 



Lopettaisit bloggaamisen kuukaudeksi vai sinulta takavarikoitaisiin muusikin kuuntelu kuukaudeksi?

Lopettaisin bloggaamisen kuukaudeksi... Se ei todellakaan olisi hauskaa, mutta ainakin voisin lukea muiden blogeja! Musiikista kuukaudeksi luopuminen alkaa pyörryttää... :O



Halloween vai juhannus?

Juhannus. Halloween on pelottavaa aikaa ja ei ole kiva kun pikkusisko säikäyttää hengiltä. :( Ja juhannuskokot ovat kivoja, ja se kun käydään ulkona myöhään... 



Keksit vai donitsit?

Keksiiiiiiit, ainakin ne pehmeät cookiet. <3 Kovat keksit eivät ole niin hyviä. Donitsit maistuu sitä paitsi aika usein oudoilta, sellaisilta keinotekoisilta. Keksit eivät kuulu keinotekoisten makuisiin :D



Valko- vai tummasuklaa?

Vaikea kysymys... Varmaan tummasuklaa, vaikka sen syömisen jälkeen suuhun jääkin mulla hapan maku. Se on iiihaanaaaaaan makuista muuten. :D



Ketut vai sudet?

Ketut, koska ne.. öö ne on söpöjä JA tästä tuleekin mieleeni, kun näin kerran bussin ikkunasta ketun (joo kettu se toden totta linkutti pusikossa), joka näytti ihan karmealta. Googlailujeni jälkeen selvisi, että sillä oli eräs sairaus nimeltään kapi... En nyt täällä selitä mikä se on, mutta se aiheuttaa aika pahat jäljet... Mulle heräs sen jälkeen raivo ja... Joo. Ketut ansaitsee kunnioitusta.



KK vai Aikojen Ennustus?

Ehkä Aikojen Ennustus, koska sitä olen lukenut enemmän. :) KK:ta on tullut luettua vain vähän, ja kadun sitä ehdottomasti. Koko sen idea on loistava! Mutta vastaan Aikojen Ennustus, joka on Soturikissaminälle elämys. :)



Et olisi koskaan kuullut TB-yhteisöstä vai paras kaverisi kuuluisi siihen ja hehkuttaisi jostain salaisesta tapaamisesta?

Ouuu eka. Mä en todellakaan haluaisi, että mun paras kaveri hehkuttaisi mulle jostain, että hän on menossa tapaamaan jotain eikä kertoisi mulle siitä mitään. Se ei olisi ystävyyttä, haha. :)



Sinut muistettaisiin kuolemasi jälkeen fiksuna vai rohkeana?

Fiksuna. Ei. Rohkeana. Mua pidetään yleisesti ottaen aika tyhmänä, joten olisi kiva saada fiksun mainetta... XD Mutta rohkeana, koska mä haluaisin tehdä jotain upeaa ja hyvää, joka muuttaisi maailmaa. Se voisi liittyä vaikka ihmisten tai eläinten oikeuksiin.



Punainen vai keltainen?

Punainen, ihme kyllä. Keltainen tuo mun mieleen nykyään lähinnä ylipirteyden, joten ei. Punainen on vahva väri, ja ainakin sellainen syvänpunainen on kiva. :)


Kirjat vai musiikki? (Paha sanoa, i know >:D)

Voihhhh Taco älä kiusaa mua! *Itkua*
Noniin. Mun pitää miettiä tätä järkevästi. Eli jos mulla ei olisi kirjoja, mä lukisin tarinablogeja sen sijaan, eihän niitä lasketa. Ja ennen nukkumaanmenoa joutuisin tekemään jotain muuta, joka korvaisi ihanan iltalukemiseni... Jos mulla ei olisi musiikkia, mä.. tylsistyisin ja itkisin muutenkin. Eli vastaan musiikki.

Tää kysymys olisi ollut HENGENVAARALLINEN, jos se olisi mennyt näin: "Sanat vai musiikki?" :OOO



Joululoma vai kesäloma?

Kesäloma. Kesäloma on elämä. Silloin on a) aikaa nauttia lomasta, b) lämmintä ja c) mahdollisuuksia tehdä kaikenlaista. :)



Appelsiini vai mandariini?

Mandariini kai. Se on nopeampi kuoria t: laiska minä. :D Mutta rakastan molempia!!



Fysiikka vai kemia?

Kemia. Fysiikka on niin tylsää, että voisin oikeasti kuolla sinne opettajan paasaukseen! Kemiassa on sentään ihan kiinnostavia reaktioita ja näin.



Biologia vai maantieto?

Tykkään molemmista. Kuitenkin... Maantieto. Olen siinä aika hyvä, ja on kiinnostavaa tietää eri maista lisää! Eikä siinä tarvitse opetella niin paljon outoja käsitteitä kuin biologiassa.



Pyöräily vai kävely?

Talvella en suostu pyöräilemään. Mutta vuodenaikaa ei määritelty, joten vastaan pyöräily! :D Silloin pääsee nopeammin ja voi tuntea hennon kesätuulen kasvoilla.



Lauantai vai sunnuntai?

Lauantaiii! Lauantaina vielä tietää, että koulu on vasta ylihuomenna, mutta sunnuntaina keho alkaa jo valmistautua kouluun eli... se lysähtää totaalisesti. :D Paitsi välillä koulu on tosi kivaa, eli riippuu tämäkin viikonlopusta.



Ensilumi vai kesän ensimmäiset helteet?

Kesän ensimmäiset helteet. Ensilumi on kyllä ihana hetki, jolloin rynnätään ikkunaan ja kiljutaan koko talo täristen, mutta ei se ylitä kesähelteitä.



Kursivoitu teksti vai lihavoitu teksti?

Mielenkiintoinen kysymys! Nämä kysymykset on lihavoitu ja se alkaa tympiä jo. XD Eli kursivoitu, sehän on myös tollalailla kivasti kallellaan!



Lumiukko vai lumihevonen?

Lumihevonen! Varsinkin sellainen iso lumihevonen, jonka selässä istuminen tuntuu siltä kuin istuisi oikean hevosen selässä.



Luminen talvi vai leuto talvi?

Luminen talvi, ehdottamasti. Talvella kuuluu olla lumimyrskyjä ja kylmyyttä, muuten minä masennun. Ja talvella on tosi kaunista, jos on paljon lunta puissa!



Kesä meren rannalla vai kesä vihreässä metsässä?

Meren rannalla. Metsä olisi kyllä kaunis, mutta ne kaikki ötökät...



Tähdet vai Kuu?


Rakastan molempia! Yö on yksi kauneimmista asioista joita tiedän... Musta on ihanaa katsella tähtiä ja etsiä tähtikuvioita, mutta Kuu... Kaunis loiste... Vastaan tähdet. :P



Kesäinen kirja talvella vai talvinen kirja kesällä?

Ei kumpikaan! Joojoo mä muistan edelleen tän vastaamisen säännöt. Mutta on vastenmielistä lukea lämmöstä ja uimarannoista tähän vuodenaikaan ja toisinpäin! Ehkä kuitenkin kesäinen kirja talvella. Lopputalvella, sovitaanko niin?



Joutuisit ottamaan lisää joka aterialla vai et saisi ikinä ottaa lisää?

*Tuijottaa näyttöä kauhistuneena.* Sähän keksit kysymyksen, Vikkeri! Mä en voi kuvitella, etten koskaan saisi ottaa lisää, KOSKA jos olisi jotain epäilyttävää ruokaa, olisi pakko ottaa vain vähän ettei mene hukkaan mitään.. Katsokaas hävikIn estäminen on mulle tärkeä aihe. Mutta jos pitäisi aina ottaa lisää. Okei vastaan sen. Voihan kai ottaa yhden makaronin? :D



Piirtäminen vai maalaaminen?

Piirtäminen. Maalaus on toisaalta kivaa, kun silloin mukaan saa helposti vahvoja värejä, mutta ei. Piirtäminen, raapustelu vihkon nurkkaan on kivaa.



Kirjoittaminen käsin vai koneella?

Koneeeellaaaaaa....?? Jotenkin saan helpommin tekstiä aikaiseksi koneella. Kyllä mulle kynäkin ehdottomasti kelpaa, mutta nyt pitää valita, heh.



***


Kaikki kysymykset olivat tässä, kiitos lähettäjille! <3 Oli oikein hauskaa vastata näihin, vaikkei se aina helppoa ollut...

Eipä mulla kai mitään enää, joten pitäkäähän kiva päivä kuten mä juhiessani yli-innokkaasti tätä vuotta bloggaajana. :D


Kommentit

  1. Vihdoinkin tämä pertin kone anto kommata käyttäjällä :D

    Ekaksi Ihana (iso I pitää huomata) postaus! Mä rakastin sun omaperäisiä rentoja vastauksia, koska ne ei ollu mitää yksiselitteisiä tai väkisin kirjoitettuja. Tästä tuli mieleen tarina, jonka sä oisit kirjottanu myöhään illalla ja aamulla vain korjaillu sanat, joita et illalla saanut päähäsi ja kirjotusvirheet. Todella rento ja ei liian pitkälle mietitty siis. Mä en osaa selittää 🙈

    Ja tokaks mä en tarkoittanut niminä hopea ja silveriä vaan sanoina :) Kumpi on ihanampi sana. Ja siksi just englanniksi vielä, koska ne on paljon korullisempia englanniksi ainaki mun mielestä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa kun sä voit kommata vihdoin!! ♥️🖤

      Tosi kiva että rentous välittyi sinne ja oikeessa oot, mä vaan kirjoittelin - en mitenkään pakosta. :D

      Okayy kiitos, mä korjaan ton jutun kun ehdin. :)

      Poista
  2. Eräs lukija...04 maaliskuuta, 2023

    Kiva postaus, ei kai tähän mitään lisättävää ole. ❤️✨️ Mutta excuse me, Voldemort? 😂 Joka tapauksessa oli taas kerran kiva kuulla susta lisää, ja tää oli oikeasti sekä hauska että ihana.

    Onnea bloggaamisen yksivuotissynttäreistä! 🍀 (Älä jooko kysy, tuo oli niin vaikea muotoilla järkevästi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoos kehuista ja onnitteluista ❤️

      Joo tällä 🙂 ei ole nenää ja se hymyilee tolleen pelottavasti! 😂😂

      Poista
  3. Ensinnäkin: onnea, onnea kovasti! Mahtavaa, että jo vuoden kauniita tekstejäsi on ollut luettavissa :) <3
    Toisekseen: ihana postaus! Oli kiva lukea sun vastauksia, ja ööh... niin, kiva postaus. :) Nyt en ilmiselvästi oo kovinkaan luovalla tuulella, joten ehkäpä on parasta kysyä se kysymys nyt, jota mä oon pyöritellyt siitä lähtien, kun luin sun vastauksen mun kysymykseen "Kutsuisit minua Viljaksi vai Viiliksi?". MINKÄLAINEN viilipurkki mä sitten olen sun mielikuvissa? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos kovasti! 💜 Ihanaa kuulla. :)

      Hmmm mä näen sut violettina viilipurkkina, jossa on jotain tekstiä (laulun sanoja :O) ja isot silmät, ja sitte se ryntää kuulokkeineen chatteihin pälisemään upeita asioita 🥰 Lyhyesti selitettynä. :)

      Poista
  4. Paljon onnea Perho! :D Mun tekis mieli laittaa tähän emojeita, mutta en jaksa lähtee tän tietokoneen kanssa kopioimaan niitä jostain.

    Oli pakko tulla kommentoimaan tänne tietokoneella. Mahtava postaus kokonaisuudessaan, hyviä vastauksia! Joistain mä yllätyin, ja oisin ite vastannu eri tavalla, mutta moniin mulla ois ollu sama vastaus.

    Ja sit mä rupesin miettimään, että mitkä kaikki oli mun kysymyksiä, kun en tunnistanut niitä, paitsi yhden. Kun mä menin kattomaan, että mitä kaikkia kysymyksiä mä olin lähettänyt, niin mä yllätyin, kuinka hyviä mä olin keksinyt, mä muistin, että oisin keksinyt vaan äkkiä muutaman huonon. :D Mahdollisimman sekava selitys, mutta toivon, että ymmärrät. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos erittäin kovasti Vikkeri! :) Joo, sun kysymykset oli tosi hyviä, kiitti että lähetit niitä <3

      Poista
  5. Mun random reaktioita:
    - "sohvalla voi olla koko pituudellaan" *istuu surullisesti metrin mittaisella sohvallaan* :D
    - "Musta yö on muutenkin kauniimpi ja mystisempi kuin yö" on varmaan ajatusvirhe?
    - "Voldemort..." Nauroin 😂
    - "Iltapalalla juusto ei maistu yhtä hyvältä kuin aamulla." Haluatko perustella :DD
    - ...wait hetkinen onko hissa sun mielestä tylsää?
    - & on paras, aika kauheaa :O (ja se on muuten et-merkki ei ja-merkki, hahaa, päivän pilkunviilaustuokio pidetty :)))
    - JOO OIKEASTI FYSSA ON NIIN TYLSÄÄ ME EI IKINÄ TULLA TARVITSEMAAN SITÄ 😭
    Tää oli tosi kiva, ei ollut sellaisia tylsiä vastauksia niinkuin spessuissa yleensä, eikä myöskään toistanut itseään :)))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sun random reaktioihin mun ei-random reaktioita:

      1. Voi sua 😛😛
      2. Hmm joo, korjaataan!
      3. Älä naura Voldemortille, se saattaa vielä kostaa ):
      4. Okei. Juusto on parasta kun on nälkäinen ja iltapalalla sitä ei voi ahmia niin paljon :D
      5. On. Hissa on äärettömän tylsää ja vaikeaa kaiken lisäks :(
      6. Hmmmp.. joo kyllä mä tiedän mutta päätin yksinkertaistaa rakkaille lukijoilleni.
      7. Fysiikka on tylsää, oikein oikein oikein. Fysiikkaa ei tulla tarvitsemaan, väärin. Mä en tajua mitä hyötyä vaikka hissasta on, mutta on se jokseenkin tärkeetä tietää mikä kuuluu fysiikan lakeihin. Mutta mä vihaan fysiikkaa kaikista eniten :)

      Ihanaa tietää ja kiitoss 💛

      Poista

Lähetä kommentti

Superihanaa, jos olet päättänyt kommentoida! Otan mieluusti vastaan kommentteja, ja joskus ne ovat päiväni piristys 🤍 Sekä negatiivinen että positiivinen palaute on sallittu - ja oikeastaan negatiivinen kehittää enemmän. Pituudella ei ole mitään väliä, kommaa siten miltä hyvältä tuntuu. ;)