Mun lempielokuvia

HELLOU XX


Kuva: Pixabay


Mun lempielokuvat = lähes kaikki elokuvat jotka olen katsonut parin vuoden sisään. :3

En ole kovin leffafani ja syy lienee se, et elokuvissa liioitellaan kaikkea ihan liikaa - ne äänet ja muut efektit (ja hahmojen tyhmyys 😭) ei sovi mun sielulle oikein. Ja useissa elokuvissa on myös tosi sekava alku, ettei yhtään pääse kärryilleeeeee

Nyt näiden höpötysten jälkeen voidaan siirtyä niihin elokuviin. :) Oon aika varma et monelle suurin osa näistä on tuttuja, mutta tälläsen postauksen mä nyt vaan halusin kirjoitella ✨ Mä esittelen jokaisen leffan ofc, mut lähinnä höpötän jotain omia juttuja 🩵

Varoitus: Tää on melko pitkä postaus :)

Huomautus: Monet elokuvat ovat katsottavissa myös esimerkiksi maksullisena YouTubesta tai muualta, mutta laitoin tänne sen "pääpaikan" :)


Barbie

Elämä Barbiemaassa on täydellistä. Paitsi jos sinulla on eksistentiaalinen kriisi. Tai jos olet Ken.

Ohjaaja: Greta Gerwig

Julkaistu: 2023

Ikäsuositus: 7+ (mutta yli 12-vuotiaat pysyy paljon paremmin perässä)

Katsottavissa: HBO Max

Jos joku ei oo kuullutkaan tästä, mä ihmettelen ja todella. Siis tästä on puhuttu niin paljon. Niin paljon. Oon aika varma, et ainakin joku jokaisen kaveri- tai sukulaispiiristä on käynyt katsomassa Barbien.

Mä kävin katsoo tän kaverini kanssa kesällä ja rakastuin tietysti. Ihana, todella humoristinen ja feministinen. Rakastan aikuishuumoria ja piirrettyä siirtymistä ihmisten maailmasta Barbiemaahan! Loppu on omalla tavallaan koskettava - mut se on kruunu kaiken päälle. ✨

Ps. Allan on parsa - öö siis tarkoitin paras 🙊


Leijonakuningas 

Leijonakuningas Mufasan urospentu Simba joutuu taistelemaan isänsä valtaistuimen perimisestä. Hän saa puolelleen hauskan mangustin sekä pahkasian, jotka kaikki kolme yhdessä päätyvät seikkailuntäyteiselle matkalle.

Ohjaajat: Rob Minkoff, Roger Allers

Julkaistu: 1994

Ikäsuositus: 7+

Katsottavissa: Disney+

Tää päätyi tänne vaan siksi, et tää oli mun lempielokuva pienempänä.

Tää on piirretty musikaali, joka ois mulle nyt lähes painajainen, mut silti tää vaan... Ääh en mä voi jättää rakasta Simbaa pois täältä. 🥺

Tästähän on se uudempi (vuoden 2019) leffa joka on animoitu ja se on K12. En oo katsonut, mut ehdottomasti haluaisin.

No, tää on siis tällainen aika perus perheleffa, ärsyttävä musikaali mut ihana. <3


Come Play

Yksinäinen nuori poika Oliver etsii lohtua kännykän ja tabletin videoiden maailmoista. Löytäessään tabletiltaan sadun karmivasta hahmosta Oliver päästää tietämättään hahmon tunkeutumaan todelliseen maailmaan.

Ohjaaja: Jacob Chase

Julkaistu: 2020

Ikäsuositus: 16+

Katsottavissa: Viaplay

Mä ja mun kaverit katsottiin tää Netflixistä, jossa ikäraja oli kuulemma 13, mut sitte leffan jälkeen tsekkasin netistä, koska Netflixin ikärajat nyt on mitä on. Ja jep, se oli K16. Elikkäs mun eka K16 leffa elämässäni ja eka kauhuleffa samoin.

Tää elokuva on oikeesti aika pelottava. Mä hätkähdin vähintään tuhannesti tätä katsoessa, mut onneksi kaverit oli siinä mun vieressä - pälättämässä koko ajan - koska yksin en missään nimessä kattoisi kauhua. Mut mä nautin tän katsomisesta! Oli ihanaa tuntea ne karmivat kylmät väreet. Oikeesti. Rakastan tätä leffaa. Rakastan Larrya. Ja rakastan tän loppua vielä enemmän.

Ja mähän oon aika herkkä persoona... Mut en mä ainakaan nähnyt painajaisia :D


Avatar

Tieteisfantasia kuljettaa vuoteen 2154, jolloin RDA-yhtiö louhii arvokasta älymetalli-mineraalia Pandoran planeetalla. Sen asukkaat na'vit ovat kolmimetrisiä, sini-ihoisia ja älykkäitä humanoideja, jotka elävät sovussa luonnon kanssa ja palvovat Eywa-nimistä äitijumalatarta.

Ohjaaja: James Cameron

Julkaistu: 2009

Ikäsuositus: 12+

Katsottavissa: Disney+

Olin pitkään halunnut nähdä tän leffan. Ja sitten tuli pelastava enkeli: äidinkielen opettajamme, joka näytti tän meille viime kevään vikoina tunteina. :)

Alku oli vähän sekava, mut tähän pääsee nopeesti mukaan. Ja seikkailu on uskomaton. Koko tarina on uskomaton. Päähenkilö Jake Sully on halvaatunut ja se värittää leffaa entisestään.

Juuri sopivassa määrin väkivaltaa (oho toi kuulostaa pahalta... siis taistelua), romantiikkaa ja tiedettä. Ja tää leffa näyttää ihmisistä sen pahan puolen - sen, joka haluaa tietää kaiken ja sen, joka haluaa hallita kaiken (myös vieraalla planeetalla).


A Whisker Away

Ihmisen ja eläimen välinen raja alkaa hämärtyä, kun erikoinen tyttö muuttuu kissaksi saadakseen ihastuksensa huomion.

Ohjaajat: Junichi Sato, Tomotaka Shibayama

Julkaistu: 2020

Ikäsuositus: 10+

Katsottavissa: Netflix

Animeleffahan se täällä! :D En oo tätä ennen katsonut minuuttiakaan animea, joten kiitän taas kamujani, kun he tarjosivat tän katselun. :)

Tää leffa on tosi hellyyttävä. On tosi söpöä (ja raivostuttavaa) kun päähenkilö, Miyo yrittää flirttailla ihastuksensa Kenton kanssa - mutta Kento hylkää Miyon kerta toisensa jälkeen. Ja sitten tulee se hyvä osuus - mahdollisuus olla kissa!

Loppua kohden muuttuu aika epätodelliseksi, mut luulen et niinhän se kaikissa animeissa on? Ihana leffa maustettuna kissoilla!! :)


Hobitti - Odottamaton matka

Bilbo-hobitti matkaa itään yhdessä kolmentoista kääpiön ja Gandalf-velhon kanssa. Heidän tavoitteenaan on saada kadotettu aarre takaisin hirvittävältä Smaug-lohikäärmeeltä.

Ohjaaja: Peter Jackson

Julkaistu: 2012

Ikäsuositus: 12+

Katsottavissa: Viaplay

Hobitti on kolmiosainen elokuvasarja ja tää on eka osa. Tää perustuu J. R. R. Tolkienin romaniin Hobitti eli sinne ja takaisin. Upea kirja, lukekaa ihmeessä! Mä luin itse kirjan ensin ja sitten katsoin elokuvan.

Mä pidin enemmän alkuperäisestä romaanista, mutta tää elokuva on upeasti tehty ja jäljittelee melko hyvin romaania! K12 ikäraja tulee lähinnä taistelusta, joka oli paikoittain aika raakaa :)

Jos siis fantasia ja seikkailu on sun juttu, niin tääkin on varmasti! Jokaisen tulisi katsoa tää kerran elämässään. Tai lukea kirja. Ihan oikeesti <3


Twilight - Houkutus

17-vuotias Bella muuttaa isänsä luokse Forksin pikkukaupunkiin. Nuoren naisen elämä mullistuu, kun hän tutustuu komeaan ja arvoituksellisen hurmaavaan Edwardiin. Vuosituhannen rakkaustarina saa alkunsa.

Ohjaaja: Catherine Hardwicke

Julkaistu: 2008

Ikäsuositus: 12+

Katsottavissa: Netflix 

Tääkin on elokuvasarja ja perustuu romaaneihin - Stephenie Meyerin kirjasarjaan nimittäin! Ja tää on eka osa :)

Actually mä katsoin tän joskus vitosluokalla 😂 Ja luin kirjan viime vuonna :) Mut siis molemmat on upeita!! Mä siis vaan rakastan tätä <3 Mä en oo fantasian ystävä enää ja vampyyrit... No, sanotaanko että se menee ehkä vähän mun uskon "sallitun rajan" yli. Mutta tää on elokuva ja rakkaustarina joten jooäöö <3

Upeasti rakennettu elokuva vaikka oli hieman liian nopeatempoinen mun mielestä :) Kaunis mutta todella raaka tarina siitä miten rakkaus voi mennä rajojen yli <3


Forever

Jalkapalloa pelaavat teinitytöt Mila ja Kia ovat ennen olleet erottamattomia, mutta ystävyys kärsii, kun he saavat uudeksi valmentajakseen vaativan entisen ammattilaisen.

Ohjaaja: Anders Hazelius

Julkaistu: 2023

Ikäsuositus: 12+

Katsottavissa: Netflix

Mulla ei oo mitään hajua onko tää muualla kuin Netflixissä, luulen ettei :) Mä selailin jalkapalloaiheisia elokuvia ja tää löytyi - ja oli muuten hyvä löytö!!

Tää on teinileffa, joka sisältä lähinnä draamaa (i'm bigbrain) ja vähän romantiikkaa :) Ja kaikki pyörii jalkapallon ympärillä. Tää kertoo osuvasti harrastamisen ilosta ja siitä miten vaikeeta se voi olla, kun ei olla enää pikkulapsien rennossa ryhmässä.

Suosittelen kattomaan - vaikkei oliskaan jalkapallofani <3



***


Mä halusin laittaa tähän Harry Potterin. Mutta eiii... Oon katsonut kaksi elokuvaa ja no, en pitänyt niistä niin paljon. NE KIRJAT ON MAHTAVIA. Mutta noi kaksi ekaa elokuvaa.. noh... ei 😂

Toivottavasti tykkäsitte postauksesta <3 Ja ideasta creditit Olivian tarinablogille 🫰



Kommentit

  1. Toivottavasti oli tarpeeksi selkee ja kiinnostava postaus <3

    VastaaPoista
  2. Kiva postaus 🖤 Kiva kuulla välillä elokuvistakin, koska ite tykkään tosi paljon elokuvista :) En oo nähny Barbieta mutta haluaisin, ja LEIJONAKUNINGAS ON PARAS! Hobitit oon kaikki nähny ja ne oli hyviä ja niin myös Twilight :) Rakastan draamaa ja romantiikkaa, joten luultavasti toi Foreverkin olis musta hyvä (vaikka en tosiaan oo jalkapallofani) 🙃

    Jooo, tässä tämänpäiväinen kommentti 😂 Ja hei olin eka joten saanko keksin? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiittii 🫶 Jeaa kiva kuulla :D Joo kannattaa kattoa Barbie! Mä ajattelin ennen sen katsomista että se tulis olemaan kamalaa mut oikeesti se voi saada sut nauraa :D JOUUU 💪🫶 Ihanaa hei :D Katso ihmeessä jos joskus voit/haluut :)
      Kiitos superpaljon kommentista 🥰✨ JOO KEKSI 🍪 Jou 🤍

      Poista
  3. Kirjoittelija29 tammikuuta, 2024

    Oon kuullut näistä suurimmasta osasta, mutta en ole katsonut yhtäkään 😭 Meillä ei vain kovin usein leffoja katsota, ja jos katsotaan, ne on jotain Disney-leffoja.
    Kuitenkin kiva postaus :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjoittelija29 tammikuuta, 2024

      Joo, ja Harry Potterit on mahtavia ✨

      Poista
    2. No ei se mitään! Mä tajuun, meilläkään ei katsota kovin usein paitsi kavereilla ofc :D Ehkä voit kattoo jonain päivänä tai muutamana kaiken mitä haluut ja voit :D <3 Kiva että pidit 🫶🦕

      Poista
  4. Uu jee elokuvapostaus, nää on aina mielenkiintoisia, koska mä en oikeastaan ole katsonut elokuvia :D Barbie oli joo tosi hyvä, kävin katsomassa sen kesällä. Twilightit olen lukenut ja niitä kirjoja rakastin, mutta toi eka elokuva (en loppuja jaksanut katsoa) oli aika... nääh. Ei hyvä, sori vaan. Ja mitä, Harry Potter -leffat on parhaita haha :D Jaaaa oon katsonut joitakin Disney-leffoja, kavereiden kaa ja sitten pienempänä, ja Kaksin karkuteillä on superihana. Ja Frozen!! Siis se ykkönen, en oo vieläkään katsonut toista xd Tykkäsin myös semi paljon siitä Disney-leffasta, jossa on se Diana-tyyppi, joka muuttuu sammakoksi sen miehen kanssa. Ei muistikuvaa sen nimestä. Mut oikeesti, Frozen on paras!! Ja se porotyyppi se mies johon Anna rakastuu Frozenissa on ainoa mies Disney-leffoissa joka ei saa mua haluamaan hakata sen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jihuu :D En mäkään katso oikeestaan, nääkin on melkein kaikki tullut sattumalta katsottua kaverin tai opettajan takia xd :D <33

      Jepp ihanaa :) Okei no mä tykkäsin siitä leffastakin xd Harry Pottereista sen verran että oon kuullut sanottavan, ettei ne kaks ekaa on niin hyviä :) Ja ne kaks ekaa mä just oon katsonut :D Uuh <3 Mä haluisin katsoo enemmän Disneyn leffoja ✨ Mitämitä mä taas inhosin Frozenia xd Mut kiva että sä tykkäät 🤍

      Poista
  5. Mahtava postaus, oikeesti, luulen että saisit sun perusteluilla kenen vaan kattomaan minkä tahansa leffan, niin kivalle sä saat ne kuulostamaan:D Esimerkiksi - en oo koskaan pitäny oikein animesta mutta nyt mä haluan nähdä ton Whisker Awayn!? Ja mun lapsuusleffa ei ollu Leijonakuningas vaan myös Frozen!:O Olin aivan JÄÄTÄVÄN (hah-hah😂😭) suuri Frozen-fani pienenä, mulla oli Elsan mekko ja kaikkea.. Ainii ja en oo nähny tota ekaa Avataria mutta kävin viime vuonna leffateatterissa kattoo Avatar The Way of Water ja se oli yllättävän hyvä :3 ja uusi Nälkäpeli myös, vaikka siitäkään en oo nähny aiempia osia xd #HyväMinä🥲🥲

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eeeiiiiww kiiitosss 🥹🥹 Okei ihanaa!! :D Haha meidän mielipiteet oli sitten ihan erilaisia xd Mut aika söpöä <3
      Taco.. miten sä voit katsoa TOISEN OSAN ensin? Miten sä pysyt kärryillä niin hyvin? 😂 Okei mut suosittelen katsomaan ekat osat joskus :3 <3

      Poista

Lähetä kommentti

Superihanaa, jos olet päättänyt kommentoida! Otan mieluusti vastaan kommentteja, ja joskus ne ovat päiväni piristys 🤍 Sekä negatiivinen että positiivinen palaute on sallittu - ja oikeastaan negatiivinen kehittää enemmän. Pituudella ei ole mitään väliä, kommaa siten miltä hyvältä tuntuu. ;)