Muutama runo

Heyy! Tällä kertaa luvassa on harmi vaan taas runoja! Päätin nyt laittaa monta (monta on tässä tapauksessa = kolme) samaan syssyyn, jotta olisi enemmän luettavaa. Jep, mun runot sattuvat usein olemaan aika lyhyitä. Nyt saatte lukea yhden normaalin runon, yhden huonon runon ja yhden hieman erilaisen runon. :D Enjoy!

Kuvat ovat Pixabaysta.




Pintaraapaisu

Sä huudat.
Viilto toisensa perään
painuu sun ihoon.
Sun katseesta
hehkuu kipu.
Sä et ymmärrä. 
Sua vaan sattuu.
Sä et tajua todellisuutta.
Sä et katso syvemmälle.
Sulle maailma
on vaan pintaraapaisu.

Mutta mä tiedän:
Sä et koskaan
tule saamaan irti 
yhtään enempää.





Mä valitsin kaiken

Luulitko että mulle riittäis?

Toiveet toteutuvat
silmieni edessä
jonona,
kuin sun pieleen mennyt
kirjadominoefekti.

Ne kumartaa mulle,
vannoo uskollisuutta

"Kaikki tai ei mitään",
mulle sanottiin.
Piti valita.
Ja mä valitsin
sen suuremman,
voimakkaamman
- kaiken.

Sullakin oli tilaisuus valita
valta ja raha
mutta sä et tarttunut siihen
tähtien kanssa loistavaan
tarjoukseen.
Sun ilmeestä paistoi sanat.
"Ei koskaan."
Ja sitten sä typerys vaan marssit tiehesi
kuraisine jalanjälkinesi.




Elämänreuna

Ainoa 
askel
jonka sä otit
oikeaan suuntaan
ohi pystysuoran kallion
läpi kauhuviidakon
sanansaattaja edelläsi
Reuna
on liian
lähellä
vain yksi
harha-askel
ja kaikki olisi mennyttä
mä en näkisi koskaan
sua
sua
sua
Kaiku vastaa
puhaltaa mut nurin
kaataa liian lähelle
sua
sua
sua
Tiedän ettet sä ole
paha
mutta jokainen 
hengenveto
haluaa pois
sun
sun
sun
luota
Pelko
on suurempaa kuin rakkaus
toivo
onni
Vain horjahdus
voi viedä
pois
pois
pois
maailmasta
jossa mä en
edes tahtoisi
enää
elää.


***

Joku varmaan huomasi, että kaikki nämä ovat sinä-muodossa. Minä vain kirjoitin ja jotenkin ihmeellisesti kaikki runoni saivat heti pohjaksi sen, että ne ovat sinulle. Sinulle on helpompi kirjoittaa. Outoa.

Jotenkin pidän "Elämänreunasta". Se on kirjoitettu eri tyylillä kuin monet runoni, mutta siitähän minä olen tyytyväinen. Pitäähän kaikkea kokeilla. ;) Mä taas en tykkää "Mä valitsin kaiken" -runosta. Se on liian... No yksinkertaisesti huono.

Mutta mitä sinä tykkäsit?

Kommentit

  1. Eräs lukija...15 marraskuuta, 2022

    Perho, MITEN SÄ KEHTAAT? "Mä valitsin kaiken" oli näistä paras :3 Mutta tietysti kaikki oli hyviä, kuten sun runot aina!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa että joku pitää siitä! 😃 Minä itse en oikein pidä. 🤷‍♀️ Mutta kiitos tästä ihanasta kommentista! 🖤

      Poista

Lähetä kommentti

Superihanaa, jos olet päättänyt kommentoida! Otan mieluusti vastaan kommentteja, ja joskus ne ovat päiväni piristys 🤍 Sekä negatiivinen että positiivinen palaute on sallittu - ja oikeastaan negatiivinen kehittää enemmän. Pituudella ei ole mitään väliä, kommaa siten miltä hyvältä tuntuu. ;)