(Poliittista) höpötystä

Hellou ystäväiset 🐦

Heti alkuun tehkää halutessanne tää anonyymi äänestys ja katsotaan kuka olisi mun blogin lukijoiden mielestä seuraava Suomen presidentti! <3

*

Mä olen ollut presidentinvaalien alkuhetkistä asti täysillä mukana – ja vieläkin kritisoin niitä ehdokkaita, joista ei ole kuulunut paljoakaan niiden Stubbille ja Haaviston häviämisen jälkeen.

Mä olen erittäin sivistynyt hihihihi

Halusin tulla ihan vähän höpöttämään teille vähän jotain :) Jos sua ei kiinnosta lukea tätä postausta niin voit vapaasti klikata ittes pois 😂:)



Kuva: Pixabay


Mun lempiehdokas

On – tai siis oli – Li Andersson! Se puhuu paljon luonnosta ja tasa-arvosta, SUOMESTA KOKONAISUUTENA. 💓 Ei ainoastaan mikä on hyvä meille kaikille yhdessä, vaan mikä on hyvä jokaiselle yksilölle. Ja se on ihan tosi tärkeää mun mielestä. Ei ihmiset voi enää vuonna 2024 ajatella, että suomalaisia ei olisi montaa eri sorttia!

Mun toisiksi lemppari on The Haavisto eli Pekka Haavisto :P No. Ihan vaan sellanen upea tyyppi ja just sellanen vakavasti otettava, mutta kaikki huomioon ottava pressaehdokas ✨


Mun inhokkiehdokas

Tietäjät tietää.. Mut siis Jussi Halla-AhoMiksikö? No koska hän käyttäytyy niin selkeän rasistisesti ja hänen mielipiteensä ovat muutenkin ihan kuin elettäisiin jossain 90-luvulla 😅

Katsoimme äikän tunnilla sellasen dokkarin nyrkkeilijästä, joka oli sitten kansanedustaja ja erittäin rasistinen ja muutenkin vähän kummallinen mies. Nimeltään Tony Halme. Mm. hän nimitti silloista pressaa eli Tarja Halosta lesboksi, käytti paljon halventavia nimityksiä kaikista (etenkin n-sanaa [VAIKKA HÄNELLÄ OLI SS-TATUOINTI]) ja no, rasistinen kuten jo sanoin.

JA MITEN TÄMÄ LIITTYY HALLA-AHOON: Halla-Aho äänesti silloin vuonna 2003 tuota Halme-heppua vaaleissa ja Halla-Aho puhui erittäin kannattavasti Halmeesta (voisko joku auttaa miten toi taivutetaan 💀). Eikä luultavasti sen mielipiteet kovin paljon ole muuttuneet.



❣️ Maahanmuuttajat ovat yhtä lailla suomalaisia kuin mekin jos he niin kokevat. Tummaihoiset ovat yhtä lailla ihmisiä kuin vaaleaihoisetkin. LGBTQIA-ihmiset ovat yhtä lailla arvokkaita kuin heterotkin. ❣️


Olen pahoillani, jos mun mielipiteet (ja faktat 😂😭) aiheuttaa pahaa mieltä tai mitään sellaista. Mielipiteet on tarkoitettu jaettavaksi rajoja kunnioittaen ja joskus se väkisinkin aiheuttaa muissa pahaa oloa <3

Vaikka joku teistä olisi Halla-Ahon fani tai Anderssonin juttujen inhoaja, se on täysin okei 🤍 Siinä tapauksessa mun mielipiteet eroaisi aika radikaalisti sun mielipiteistä, mutta ME OLLAAN VAIN IHMISIÄ. <3


**

HYVÄÄ PÄIVÄNJATKOA IHMISET JA KOMMENTTEIHIN SAA LAITTAA POSTAUSTOIVEITA, KIITOS 🩵

**


Otetaan yksi mun suosikkijae tähän loppuun :D

“Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta”

~ Matt. 5:44


Kommentit

  1. Kirjoittelija09 helmikuuta, 2024

    Mua ärsyttää, kun mun vanhemmat eivät oikein puhu mun kanssa politiikasta, höpöttelen siitä vain mun kavereiden kanssa, joten kiva että sain lukea sunkin mielipiteitä! ✨ Ja joo, muistakaan turha rasisitisuus ei ole kivaa :(

    VastaaPoista
  2. Kiva postaus! Emmä muuta osaa sanoa paitsi että kannattaisin ehkä kummiski Stubbia. Mut onneks mun ei tarvii äänestää:D Ai nii hetkinen, tänäänhä on äänestyspäivä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) No Stubbhan se meidän uusi pressa tulee olemaan kohta ✨🫶

      Poista
  3. Mä yritin kommentoida tähän aiemmin, mut se kommentti on näköjään kadonnut jonnekin D: Joka tapauksessa, ihana postaus, tosi perhomainen ja ihanaa et joku muukin seuraa politiikkaa 💙 Mulla on/oli nuo ihan samat suosikit, olisin äänestänyt ekalla kierroksella Litä ja toisella Pekkaa. Li on ollut aina mun suosikkipoliitikko, sen mielipiteet ja arvot on samanlaisia kuin mulla, se edustaa mun suosikkipuoluetta eli Vasemmistoliittoa ja se on vaan jotenkin tosi vakuuttava ja osaa olla myös sopivan vihainen (jos tiiät mitä tarkoitan??). Harmittaa nyt, kun Stubbista tuli presidentti, mutta parempi sekin kuin Halla-aho tai Essayah. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä veikkaan et se meni roskakansioon, sieltä mä löydän usein sun kommentteja D:|
      Kiitti paljon 💙🩵 Tosi ihanaa kuulla!
      Oho täähän on mahtavaa :D NO JEP! Li on aina ollu hyvä esimerkki mullekin <3 Joo - poliitikkona täytyy olla sopivan vihainen mun mielestä :))
      Äh mulla on ihan samat mielipiteet!!

      Poista
    2. Ahaa onkohan mun kommentti tuohon elokuvapostaukseenkin mennyt sinne, koska jonnekin netin syövereihin mä sen satavarmasti lähetin mut eipä näy :D

      Poista
    3. Eikun ei siellähän se on ja sun vastaus myös xdd

      Poista
    4. Haha eipä mitään xd <3

      Poista
  4. En oo oikein jaksanu koskaan kiinnostua politiikasta (historia ja politiikka = noup D:) mutta kaiken sen perusteella mitä oon kuullu/lukenu nii Halla-Aho ei vaikuttanu yhtään kivalle.... Mutta mitä mieltä oot siitä että Stubbista tuli nyt pressa? :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä se mitään haittaa ja mulla oli sama ennen :P Jooohhh, no Stubb on ihan okei, Haaviston olisin halunnut kuten sanoin mutta mä hyväksyn Stubbin ihan hyvin <3

      Poista
  5. Joo mulla on samat suosikit :) Li on kyllä yks mun lempipoliitikoista, se puolustaa tärkeitä asioita, sillä on ihana persoona ja se on tosi fiksu ja kasvissyöjäkin. Mä uskon, että se olis pärjänny hyvin presidenttinä ja mä äänestin sitä Nuorten vaaleissakin, mutta en sitte tiiä oisinko oikeissa vaaleissa äänestänyt Haavistoa (molemmilla kierroksilla siis). Koska 1) taktikointi ja 2) musta tuntuu, että Haavistolla on enemmän kokemusta just ulkopolitiikasta, joka on presidentin suurin toimialue. Mut joo Halla-aho pressana olis kyllä ollut pahin painajainen. Enkä mä kyllä yhtään tykkää siitäkään, että Stubb valittiin… Paskemmaks sen tekee vielä se, että Haavisto oltais todennäköisesti valittu, jos se ois ollu hetero. Mutta kiva postaus siis 💙💙

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uu ihanaa kuulla :) NO JEP! Ja tollanen suht nuori pätevä nainen olis jotain uutta :D Sama täällä! Harmi ettei nuoret saa päättää lol xd
      Haaviston seksuaalinen suuntautuminen on ihan takuuvarmana yksi syy miksi Stubb tulee olee pressa.. En mä missään menneisyydessä haluis elää enää :(
      Kiitos paljon kommentista!! 🤍

      Poista
  6. Oon kyllä tosi samaa mieltä sun kanssa! Mua kans suututtaa se ihan kauheesti että ihmiset ei äänestänyt Haavistoa vaan sen seksuaalisen suuntautumisen takia!
    On ihana kuulla, että oot supportive LGBTQ+ yhteisöstä, sillä itse kuulun siihen <3 ja on mahtavaa nähdä supportive ihmisiä, kun joskus tuntuu siltä, että jostain syystä edelleen on tosi paljon queerfobiaa :(

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Superihanaa, jos olet päättänyt kommentoida! Otan mieluusti vastaan kommentteja, ja joskus ne ovat päiväni piristys 🤍 Sekä negatiivinen että positiivinen palaute on sallittu - ja oikeastaan negatiivinen kehittää enemmän. Pituudella ei ole mitään väliä, kommaa siten miltä hyvältä tuntuu. ;)