Q&A vastaukset

Heyaa <3

Mä oon tavallaan tauolla, mutta mä haluisin kuitenkin julkaista tänne blogiin kaikkee. Ja mä oon saanu paljon kannustusta ihanilta ihmisitä, joten päätin et julkaisen tänne jotain randomia niin pitkään kunnes saan jotain fiktiivistä tekstiä aikaan <3 Postausväli on sitten todennäköisesti (reilusti) yli viikko, mut kai se on okei :')

Ja nyt tähän postaukseen otetaan Q&A:n vastaukset!

Kiitos äärettömästi te kaikki jotka laitoitte kysymyksiä, oli ihanaa kirjoitella vastauksia, vaikkei se helppoa ollutkaan <33




Kuva: Idk xd
Muokkaus: Mä


Jos voisit olla kuolematon, haluaisitko olla sellainen?

Toisaalta se olis kai kivaa, koska saa nähdä maailman muuttumisen pitkälle. Ja saa käyttää elämäänsä enemmän. Mutta en haluaisi. On tuskaa kärsiä yksikin nuha, niin jos näkee kaiken sen kuoleman ja muun pahan ympärillään IKUISESTI, ei kiitos. Ja sitä paitsi kuka sanoi, että ees haluaisin elää nyt? :)


Olisitko valmis maksamaan kymmenen elinvuotta taikavoimista?

Riippuu tietysti taikavoimista! Ja riippuu maksusta! :) Jos voisin tehdä mitä vaan, se olis aika pelottavaa.. Mutta sitten mä voisin pelastaa maailman :)) Mutta ei, en oo valmis maksamaan. En haluis ottaa maailmaan mitään mikä on niinku realistisuuden vastaista. :)


Haluaisitko käydä avaruudessa?

En haluaisi. Mä ehdottomasti haluaisin itse nähdä maapallon avaruudesta käsin, mutta avaruusjutut on sen verran epäilyttäviä ja vaarallisia, joten ei.


Mikä on sun lempikuukausi?

Auts, tää on vaikee... 😂 Ennen olisin vastannut joukukuu tai toukokuu, mut en mä enää tiedä. No, varmaan toukokuu, koska sillon yleensä koulussa ei enää oo niin paljoa stressiä, sillon on lämmintä ja sillon on TET :3


Mikä on sun inhokkikuukausi?

Tää on vielä pahempi äähähähh, no okei ehkä joku... Mmh... Elokuu? Koulun alun takia. Tai marraskuu johtuen pimeydestä ja Halloween-tunnelmasta. 🤥 Paitsi tänä vuonna Halloween on varmaan yks mun lempijuhlista (KABOOM NYT TEIDÄN AIVOT RÄJÄHTI HÄMMÄSTYKSESTÄ) :D Mut ehkä kuitenkin maaliskuu/huhtikuu, koska mä en kestä loskaa ja lähestyvän kesän kutsua.


Mitä kieliä osaat?

No, suomi, englanti ja ruotsi on ihan itsestäänselvyys 😂 Mut osaan myös aika paljon saksaa (Duolingossa) ja vähän espanjaa, sekä yhden sanan japania ja vähän ranskaa haha :)) Ja viroa mä osaan myös vähän! Ja latinaa joitakin kymmeniä sanoja :D Ego sum Perho :P


Onko jääkylmät suihkut sun juttu?

Kesäisin on, todellakin!! Se kun on kauheen kuuma ja hiostava ilma, niin parasta on mennä jääkylmään suihkuun, jota ees mun sisko ei kestä (se ui oikeesti varmaan jossain 5-asteissa vedessä ilman ongelmia) <3


Mitä näät sanassa tulevaisuus?

🌫️🤖💔💊📳


Mikä on sun mielestä kiinnostavin elementti?

KAIKKI. :) Rakastan elementtejä, horoskooppeja jne. :D Hmm ja en oo varma mitä elementtejä tarkoitat Kisu, sori :) Jos tarkoitat maata, ilmaa, vettä ja tulta, niin kiinnostavin on varmaan vesi. Se vaan jotenkin.. On kiehtova.


Kenen tarinablogilaisen kanssa kuvittelisit parhaiten pystyväsi puhumaan ja olemaan oma itsesi?

Ääh voi Viili, sähän pahan keksit 😂 Hmm varmaan Sammal, jolla on siis blogi Villiruusuja :) No siis lähes KAIKKI täällä vaikuttaa tosi kivoilta, joille vois kertoo kaikesta. <3


Mikä sarja/elokuva on saanut sut itkemään eniten?

Hmm, luulen et Frozen 1, kun katsoin sen toisen kerran joskus. :D Olin aika nuori, mut itketti silti siinä lopussa. :) Siis mulle musiikki on se itkettävä juttu, ei leffat ja sarjat. :3


Miten kuvittelisit todennäköisimmin törmääväsi minuun? :D (Viljaan)

Jossain konsertissa tms. :DD Musiikin siivillä pääsee vaikka minne :) Ja sitten MITEN; varmaan silleen et oon silleen "hetkonen onko Viljakin täällä, apua mun pitää etsiä se" ja törmään varmaan kirjaimellisesti suhun, kun meen ostamaan vegaanista makkaraa :))


Mitä mieltä olet näistä kysymyksistä? :D

Vaikeita kysymyksiä todella 😂😭 Mutta ihania ❤️❤️


Kuka Disney-prinsessa olet henkisesti?

Mun horoskoopin mukaan olen Belle, ja olen muutenkin aika samaa mieltä. :)


Viisi ällöttävää, inhottavaa, kuvottavaa kappaletta, jotka haluaisit poistaa maailmasta?

Sellaisia ei olekaan. Oikeasti. KAIKKI kappaleet on taidetta omalla tavallaan, tykkäsinpä mä niistä tai en. :))


Viisi kappaletta, jotka JOKAISEN IHMISEN TÄSSÄ MAAILMASSA pitäisi kuunnella?

Anteeksi mitä Vilja, vain viisi?! 😭 Okei no keksitään nyt jotain tähänkin. *Lähtee seikkailulle Spotifyyn* HUOM: Nää ei oo mun lempibiisejä, mut mun mielestä silti tärkeitä kuunneltavaksi :))

1. Peppa Pig Theme Song (Remix) - Fake Hypocrite

2. happy happy happy cat - Sonic Piñotas Music

Ja sitten vähän jotain "järkevämpää" 😂

3. Pienen tytön suurta ikävää - Joonatan Luoto (jos ette oo kovin herkkiä niin lukekaa myös Luodon elämäntarinaa, mä itken kun luen sitä ja kuuntelen samalla tätä biisiä)

4. Halo - Beyoncé

5. Burn It Down - Kjersti Long


Minkä ikäinen haluaisit olla, jos et voisi olla 14?

Varmaan joku öö 16-18 :) Ootan lukiota ja haluisin asuu jo omassa pikku kämpässä (tietysti sisustaa sen silleen perinteisen oudolla perhotyylillä) ✨ Tai sitten joku pikkulapsi, about 6-vuotias. :)


Mitä musiikkigenreä vihaat?

En mitään, oikeesti :D Vaikka mun musiikkimaku vaihtuu tyyliin joka viikko, niin en mä mitään vihaa. Kaikki musiikki on taidetta kuten aiemmin sanoin ✨ Ja mä olen monipuolinen musiikinkuuntelija :))


Lempi perhoslajisi?

Äähähh kaikki ❤️🥲 Okei, ei. Vaan... Mmmmmh mä rakastan paksupäitä, mut varmaan lemppari on kuitenkin ritariperhonen. On aina jotenkin maagista nähdä se komistus 🦋


Ketä lähimmäistäsi ihailet eniten ja miksi?

*Miettii hetken miten pitkälle nimitys 'läheinen' ylettyy* No, ihailen todellakin useaa tyyppiä tarinablogeista, mut varmaan ihailen yhtä mun nettikaveriani eniten. Hän on selvinnyt paljon ja on tosi lahjakas taiteessa 💫 Hän on tosi ystävällinen ja kannustava, vaikken ees tee mitään ihmeellistä. :) Haluaisin olla kuin hän <3


Inhokkiaineesi?

Fysiikka. Kemiakin oli mun inhokkiaineissa ennen, mut se onkin oikeastaan TOSI KIVAA! :) Ja liikunta on kanssa aika inhottavaa, mut fyssa menee kaiken yli ja ohi.


Lempipaikkasi koulussa?

Ensimmäinen kemian/fysiikan luokka on sellasessa pienessä syvennyksessä. Siinä on sellanen ihana nurkka josta näkee koko yläkerran aulan ja on ihanaa olla siinä kokolattiamatolla. <3 Ei kovin ihmeellinen paikka, mut ihana :)


Onko kouluruoka mielestäsi hyvää?

On! En ikinä oo sanonut et se olis pahaa. No, tietysti kotiruoka voittaa kaiken. Mutta ruoka mikä ruoka! 🤷🏼‍♀️😙 Mut kouluruoka ei oo hyvää jos sen seasta löytyy epämääräisiä asioita, kuten perunamöykkyjä tai kivi. (Kyllä, alakoulussa yhden luokkakaverini hernekeitosta löytyi pikkukivi - ehkä itse sen sinne laittanut, mutten kyllä usko tyypistä päätellen.)


Mikä on kauneinta, mitä sinulle on sanottu?

Varmaan "olet lahjakas *jossain*". Oikeesti, se kuka sanoo noin on pölkkypää, koska se ei voi vaan olla totta. Mutta se on niin kauniisti sanottu 😭 Ja "olet ihana (tai joku muu kiva adjektiivi)" on myös tosi kauniisti sanottu ❤️ Vain muutama sana ❤️‍🩹


Mistä koostuisi unelmareissusi?

Ensinnäkin paljon seikkailua paikasta toiseen. :) On tylsää perehtyä vaan yhteen kohteeseen - pitää kiertää joka paikka syöden karkkia ja ympäristöä katsellen ✨ Ja MISSÄ reissu olis... Varmaan Englannissa, jossain rannikolla <3

Tai jos kaikki olis mahdollista, mä tapaisin reissulla idolini ja joitakin ihania nettikavereita sekä pelastaisin hätää kärsiviä ❤️


Mitä haluat tällä hetkellä eniten?

JUST NYT varmaan unta. 😂 Mut niinku yleisesti nyt haluaisin maailmanrauhaa, tasa-arvoa ja luonnonsuojelua :)


Jos voisit asua jossain toisaalla täällä Suomessa, missä asuisit?

Varmaan Jyväskylässä jossain laitamilla idk. Koska se on aika keskellä Suomea (josta pääsee joka paikkaan Suomea suht nopeesti) ja sitä paitsi Jyväskylä on kiva kaupunki :3


Jos voisit vaihtaa silmänväriäsi, minkä väriset ne olisivat?

En haluais vaihtaa. Mun silmien väri on nyt ihana 🖤 Mutta ehkä jos saisin vaihtaa myös sävyä vähän, niin haluisin enemmän tummansiniset silmät (siis ne on nyt tummansiniset, mut niissä on harmaata myös paljon [ja vähän vihreetäkin]) ✨


Mitä väriä huoneessasi on eniten?

Mun huoneessa on lähinnä vain rauhallisia värejä ✨ Valkoista on tosi paljon, eri sävyistä harmaata ja haaleaa vihreää ja sinistä. No, valkoista taitaa olla eniten. :)


Mitä mieltä olet koulun kuviksesta?

R-a-k-a-s-t-a-n. Siis mullahan ei ole pakollista kuvista, joten valitsin sen valinnaiseksi. Tai siis se on piirustuskurssi tarkkaan ottaen. :D

(Btw oon niin happy et taito- ja taideaineet loppui kasilla! :) Etenkin kotitaloudesta ja käsitöistä luovuin mielelläni 🤮)


Mp havupuut?

Kauniita Suomen metsän haltijoita <3 Neulaset on toisinaan ärsyttäviä, mut mikä tässä maailmassa muka ei olis? <3


Missä maassa haluaisit käydä?

Melkein mikä vaan kävis :3 Mä en oo käyny ees missään Suomen rajalla, saati sitten missään unelmalomalla ulkomailla. Mutta... Varmaan Englannissa kuten sanoin aiemmin. Ranskassa olisi kanssa kiva käydä (vaikken osaa kuin pari sanaa lol) ja Espanjassa samoin. Ja ihan vaan Ruotsikin kelpais <3


Miten reagoisit, jos bussissa sinun viereen istuisi tuntematon ihminen joka avasi puhelimen ja alkaisi selaamaan sinun blogia?

"OMG MITÄHÄH OMG OMG OMMGMGMG"

Tuollasta siis olis mun ajatuksissa. Mä pysyisin varmaan ihan hiljaa ja yrittäisin olla vilkuilematta, mitä toinen ihminen oikein lueskelee mun blogista. Mutta JOS se kommentois jotain, mä varmaan avaisin oikeesti suuni ja öö... No riippuu ihmisestä. :)


Mikä on lempi kukkasi?

Varmaan ruusut. Mun kukkatietämys on aika rajoittunut - mut oikeestaan kaikki kukat on ihania, eikä niistä osaa sanoa mitään ehdotonta ykköstä!


Tykkäätkö saunoa?

Kesällä en todellakaan. Talvella kyllä, jos saan saunoa pikkusiskoni kanssa. ✨


Jos kirjoittaisit kirjan niin minkälainen se olisi?

Mulla on miljoona ideaa fantasiakirjoihin, mut ehkä mun juttu on joku öö realistinen kirja. Sellanen, jossa päähenkilöllä on liikaa ongelmia ja maailma on sekaisin, mutta sitten jostain löytyy toivoa ja rakkautta. :) Ja lopettaisin kirjan onnellisesti. :) 'Käsi kädessä auringonlaskussa' kuulostaa aika kliseiseltä, mut sellaisista mä todellakin tykkään. 🩵


Entä jos säveltäisit kappaleen, minkälainen se olisi?

Aika samanlainen kuin kirjakin, jonka tossa äsken selostin :DD Mut ehkä enemmän sellanen "mä rakastin sua mutta sä vaan hylkäsit mut sateeseen itkemään" -tyyppinen. :D Okei kliseet tulee taas vastaan... XD

Mä olen näköjään aika kliseinen ihminen 🤪


Jos saisit valita vain yhden puulajin, ja kaikki muut kuolisivat, minkä valitsisit?

HEI APUA EI TÄLLASEEN VOI VASTATA 😂 Mä rakastan kaikkea luontoa mut... ehkä mänty, koska männyt on kuitenkin pääosa Suomen metsiä.


Kuinka usein meinaat myöhästyä?

Mä yritän aina olla ajoissa, mutta totuus on, että mä myöhästyn ½ kaikista mistä voi vaan myöhästyä. :P


Lempihuonekalusi?

Sänky, siitä ei pääse yli eikä ohi, se on tärkein paikka koko kodissa. :)

(APUA OONKS MÄ SUS?!)


Mitä luulet mitä on kuoleman jälkeen vai tuleeko sen jälkeen mitään?

Mä mietin tätä niin usein!! Kiitos Cecilia tästä kyssäristä :D No siis mun mielestä kuoleman jälkeen on jotain. Ei se vaan.. Ei se vaan oo niin että kun kuollaan, kaikki loppuu siihen. Ainakin tällä hetkellä mä uskon, että kuoleman jälkeen synnytään uudelleen jonakin muuna hahmona. Se tarkoittais et periaatteessa jokainen meistä olis elänyt jo ikuisuuden ja tulee elämään ikuisuuden. Kun sitä miettii, se kuulostaa mahdottomalta. Mut mä uskon niin silti. :)


Onko kaikella jokin tarkoitus?

NO TODELLAKIN ON!! Kaikki johtuu aina jostain. Jokainen sana, askel, hengähdys, nanosekunti jne. johtuu aina jostain. Tuuria ei ole olemassakaan sanon minä :3


Voiko mielestäsi ihan kaiken antaa anteeksi?

Tähänkin sanon kyllä :) Hyvä anteeksianto on taito, jota läheskään kaikki eivät omaa, mutta se on oikeestaan yksi ihmisyyden parhaimmista jutuista.


Jos saisit sanoa jotain eniten ihailemallesi ihmiselle, mitä sanoisit?

Uu aika paha.. Hmm mä en ees muista keitä ihailin xd No otetaan vaikka mun entinen ihastus, jolle voisin sanoa "moi" koska hän on samassa koulussa edelleen :3


Jos saisit sanoa jotain (ihan mitä vaan) jollekin todella pahalle ihmiselle, mitä sanoisit?

"Parasta mitä itsellesi voit tehdä, on muuttua. Muuttuminen on teko, joka muuttaa maailmaa enemmän kuin se mitä teet nyt. Käytä tämä ainoa elämäsi hyvin, et tule koskaan katumaan. Ja joo, ehkä sun mielestä on hyvä juttu olla tuollainen kuin olet, mutta mieti maailmaa. Sä olet vastuussa ja sä olet syy. Mutta haluatko muka olla se paha syy?"


Uhraisitko henkesi toisen pelastamiseksi?

Tähänkin sanon kyllä :D Mä uhraisin itseni vaikka heti, jos se tarkoittaisi sitä, että joku toinen viaton saisi paremman elämän.


Keräiletkö mitään?

Olin sanomassa ei, mutta KYLLÄ 😂 Mä keräilen viisaita sanoja :) Ja karkki- ja konvehtipapereita myös :3


Kumman menettäisit mieluummin, näön vai kuulon?

Uu paha kysymys :D No.. varmaan kuulo, koska mä rakastan näkemistä ja mieluummin näen kaiken ja en kuule mitään, kuin kuulen kaiken ja en näe mitään. Näkeminen on ihanaa ja KAIKKIEN pitäisi saada kokea se! :)


Järjestä kaikki tietämäsi tarinablogit parhausjärjestykseen.

APUA EN MÄ PYSTY

Okei Vikkeri, oon pahoillani, mutten mä halua vastata tähän. Mulla on tietysti lempiblogit ja tälleen, mutta mä en halua olla syrjivä edes tahattomasti. Jokainen tarinablogi on ihana jollakin tavalla. <3


Kuuluuko ananas pitsaan?

Mä ennen: "OF COURSE!" Mä nykyään: "Riippuu pitsan mausteista, muista täytteistä, ananaksen mehukkuudesta, pitsan koostumuksesta jne jne jne..." 😂 Kyllä ananas yleensä kuuluu, mut kuten sanoin niin se riippuu täysin pitsasta! :]



***


Toivottavasti teillä on ollu hyvä syksy(n alku)!! Ja muuten eka huurre tuli maahan tänään jeeeee :) (En ollu kovin iloinen siitä et oli niin kylmä, mut lähestyvä talvi saa aina iloisemmaksi) :DD

Kommentit

  1. Kirjoittelija07 lokakuuta, 2023

    Ihanaa, että tämä postaus tuli jo nyt!🤍
    Joo, hyviä ja kiinnostavia vastauksia. Ihanaa oppia susta lisää <3
    Hmm… täällä oli jossain kirjoitusvirhe, huomasin, kirjoitit Englannin pienellä siinä unelmareissu-kohdassa, mutta ei sen väliä.
    Kuitenkin, tätä oli kiva lukea! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. <33
      Kiitos paljon, tooosiiii ihanaa kuulla <3
      Oi kiitos kun huomautit, korjaan ton heti :D

      Poista
  2. Taivaanhehku07 lokakuuta, 2023

    Huomasinkin tän jo aiemmin, mut kommentoin nyt - pari huomiota vastauksista, koska haluun nyt sanoo jotain muutakin :)

    • Ensimmäisen postauksen kuvailun perusteella sun silmät on oikeesti tosi kauniin väriset <3
    • Musta toi ajatus, että kuoleman jälkeen ois jotain, on tosi kiehtova. En osaa sanoo tätä paremmin, mut sä sait mut oikeesti miettii sitä
    • Mä haluan selityksen sen tulevaisuus-kysymyksen viimeiseen emojiin - tai mahdollisesti kaikkiin, mutta viimeiseen :)
    • Lisäksi mä haluan selityksen viisaiden sanojen listaan :)

    Mutta joo. Ihanaa jos saat aina välillä jonkun pikku postauksen kasaan, mut ei oo pakko. Kaikki menee, parin lauseen kuulumisetkin on kivoja 💜💜

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. • Aww :)
      • Oi kiva <3
      • Tää 📳 ? No tuota #Liikaateknologiaamaailmassa #Puhelinaddiktio
      • Mikä viisauden sanojen lista? Omg miks mä oon näin huonomuistinen 👀😂

      Kiitos tosi paljon 💜🤍💜🤍💜

      Poista
  3. Tosi kivoja vastauksia. 👍🏻👍🏻 Joistain mä yllätyin tosi paljon, muutamat saatto melkein arvata. 🩵💚 Pitiköhän mun sanoo vielä jotain... Ehkä ei. Ylipäätänsä tosi kiinnostava postaus 💚💙

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla :) Jee mä tykkään yllättää :D Kiitos 💚🩵🤍🩶

      Poista

Lähetä kommentti

Superihanaa, jos olet päättänyt kommentoida! Otan mieluusti vastaan kommentteja, ja joskus ne ovat päiväni piristys 🤍 Sekä negatiivinen että positiivinen palaute on sallittu - ja oikeastaan negatiivinen kehittää enemmän. Pituudella ei ole mitään väliä, kommaa siten miltä hyvältä tuntuu. ;)