Mitä et antanut anteeksi

Heii! Nyt olisi teille tällainen teksti. Joo.

*Tuijottaa ruutuea yrittäen keksiä jotain järkevää.*
*Ei keksi mitään järkevää.*
*Hymyilee avuttomana.*

Sanat ovat kadonneet mun päästä just nyt, eli tuota... Eipä kai ole mitään. :') Sori niille, jotka tykkäävät pitkistä alkuteksteistä...


Kuva: Pinterest




Mitä et antanut anteeksi


Ei ollut
epäilystäkään
et sä olisit antanut anteeksi.
Sun katsees
kertoo enemmän
kuin tuhat sanaa
vaikka sä yrität katsoa mua silmiin
ja sanoa
"ei se ihan totta haittaa".
Kun katson sua matikan tunneilla
mä nään vaan pienen varjon
luokan nurkassa.
Sun kädessä lepää puhelin,
mut en mä siitä
mitään mainitse
kellekään.
En ees
sisäiselle itselleni.

Mun sisällä kylvää
tuska
kun mä vietän aikaa Deanin kanssa.
Sä näät meidät
sivusilmällä
toistemme kainaloissa.
Mä tiedän sen,
vaikka sä et tietäisi.
Tai kyllä
sä tiedät
ja sä muistat mut
tyyliin yhtä selkeästi kuin
sun hylätyn bilsan kokeen.
Joo
kaikki arvaa et
bilsa on sun intohimo.

Koko ajan haluaisin vastata
suudelmiin
mut sä palaat mieleeni aina
uudelleen
ja uudelleen
ja uudelleen.
Oot siellä koko ajan
kaivamassa onkaloa sydämeeni.
Turha sinne onkaloon on mitään kuumaliimaa tunkea
enää.

Et ole huutanut mulle,
et lausunut ainuttakaan kirosanaa
edes englanniksi,
et vuodattanut kyyneleitä,
et katsonut mua silmissäsi silkkaa kauhua
tai vihaa
tai epäuskoa.
Olet vain jättänyt mut
ahdistukseni valtamerelle,
sillä pienelle saarelle
kummallisen
yksin
vaikka mun vieressä
ei oo koskaan tyhjää tilaa.

Mähän tein väärin
joo mä tiedän sen
liiankin hyvin.

Peili antaa mulle takaisin vain häilyvän kuvan
ihan kuin en olisi totta.
Tai että kaikki olisi liiankin totta.
Kumpi on pahempi?
Tai parempi?

Kummalle mä annan vallan?

Ennen
aina kun mä
toiselta nimeltään unohtelija
unohdin lupauksen
sä vaan hymyilit päätäsi puistellen,
annoit anteeksi.
Aina
ja mä todella todella tiesin sen.

Todella.

Mut nyt ei oo kyse vaan joulukortista
eikä elokuvalippujen hukkaamisesta.

On kyse
Deanista
jonka mä vein sulta ajattelematta
niitä iltoja, joina en koskaan enää
saisi käperyä sun kylkeen
(elokuvan pyöriessä hiljaa tv:stä)


onnellisena.

Kommentit

  1. Ihana ja tunnelmallinen, todella kaunis🥰

    VastaaPoista
  2. ❤️❤️❤️

    VastaaPoista
  3. Vouuu. Mä olen lukenut tän jo aiemmin, mut en kommentoinut, enkä tajua miksi :OO Tosi, tosi hyvä, selkeä tarina, hyvä kuvailu, sopiva pituus, ihan mahtava.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Superihanaa, jos olet päättänyt kommentoida! Otan mieluusti vastaan kommentteja, ja joskus ne ovat päiväni piristys 🤍 Sekä negatiivinen että positiivinen palaute on sallittu - ja oikeastaan negatiivinen kehittää enemmän. Pituudella ei ole mitään väliä, kommaa siten miltä hyvältä tuntuu. ;)